Er wordt mij door mensen om mij heen wel eens gevraagd welke software ik gebruik in mijn dagelijkse werkzaamheden. Eigenlijk wat heb je zoal op je pc staan om je werk goed te kunnen uitvoeren en productief bezig te kunnen zijn.
Nu heeft ieder genoemd stukje software wel zijn voor en nadelen, maar ik heb er verscheidende geprobeerd tot nu toe. En dit zijn voor mijn wel de beste.
Voor sommige oplossingen betaal ik een vergoeding voor het gebruik.
Ik zal het lijstje even opsommen voor je, maar vooral waarvoor ik ze gebruik.
- Office 2016, volgens mij kan niemand zonder Office, dus ik ook niet
- Evernote, mijn musthave applicatie!
Hier sla ik heel veel in op tot zelfs het concept voor dit blog bericht.
Zowel mijn privé als zakelijke leven vind ik hier in terug en zelfs mijn verzekerings polissen kan ik hier in terug vinden. Scheelt weer een hoop bladeren door mappen 🙂 - Wunderlist, mijn geheugensteun voor mijn dagelijkse activiteiten die ik afgrond wil krijgen.
- Dropbox, mijn opslag in de Cloud
- Boxcryptor, alles wat je in de Cloud brengt weer versleutelen want het moet ook weer niet op straat komen te liggen.
- Iterm, ideaal voor alle verschillende ssh sessies die ik moet opbouwen naar diverse systemen van mijn klanten.
- Microsoft Remote desktop, hier kun je niet zonder in mijn werk.
- 1Password, mijn wachtwoord database tool.
Mijn voorwaarden om een keuze te maken uit bovenstaande pakketten!
De informatie moet uitwisselbaar zijn tussen mijn MacBook als Windows machine.
Ik zal binnenkort een blog schrijven met wat meer inhoudelijke informatie over de applicaties die ik gebruik.
Niet om je te overtuigen, maar meer om je te laten zien hoe ik ze gebruik.
Geef een reactie